Obchodní podmínky

1. Obecná ustanovení:

  1. Tyto obchodní, záruční a reklamační podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.letona.cz. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího, kterým je provozovatel internetového obchodu www.letona.cz, společnost PRINT Plus, s.r.o., se sídlem Klatovská třída 755/44, 301 00 Plzeň – Jižní Předměstí, IČ: 29163340, DIČ: CZ29163340, zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Plzni, oddíl C, vložka 28134, kontakt: info@letona.cz, tel: 377 224 624, a kupujícího (zákazníka).

  2. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy, které nejsou těmito obchodními podmínkami upravené, zákonem č. 40/1964 Sb., občanským zákoníkem (dále jen „ObčZ"), a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „Zos"). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy, které nejsou upraveny jinak, obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.), vše ve znění novel. Další informace o prodávajícím jsou uvedeny v sekci „Kontakty".

 

2. Vymezení pojmů:

  1. Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající. 
  2. Dodavatel/Prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
  3. Kupující/spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami. 
  4. Kupující/nikoli spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. 
  5. Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží dodavatelem na stránky, kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím – spotřebitelem a přijetím objednávky dodavatelem. Toto přijetí dodavatel neprodleně potvrdí kupujícímu informativním emailem na zadaný email v objednávce, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. 
  6. Není-li kupujícím spotřebitel, návrhem na uzavření kupní smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem. 

 

3. Informace o uzavřené smlouvě a obchodních podmínkách :

  1. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní a reklamační podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Tyto obchodní a reklamační podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
  2. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, nebrání-li tomu okolnosti na straně prodávajícího či kupujícího, lze smlouvu uzavřít i v jiném pro strany srozumitelném jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky, stejně jako reklamační podmínky, jsou zobrazeny na webových stránkách našeho internetového obchodu a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím. 

 

4. Zboží:

  1. Internetový obchod www.letona.cz nabízí a dodává výrobky vyrobené na území České republiky nebo dovezené do České republiky pouze výrobcem nebo od autorizovaného distributora pro Českou republiku. Všechny výrobky jsou výrobcem určené pro ČR.

 

5. Cena:

  1. Cena zboží je uvedena v internetovém obchodě dodavatele na adrese www.letona.cz a v emailu potvrzujícím objednávku zboží.
  2. Ceny jsou platné v době objednávky a jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit. Kupující má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti. 

 

6. Platební podmínky:

  1. Za všechny dodávky platí objednatel při převzetí zboží hotově (dobírkou) nebo předem (bankovním převodem předem).
  2. Zvolí-li odběratel způsob platby zálohovou fakturou, dodavatel zašle zálohovou fakturu na objednané zboží včetně ceny za dopravu. Zboží bude odběrateli zaslané neprodleně po připsání platby na účet dodavatele.
  3. Objednávky vyzvedávané osobně přímo ve výdejním místě letona.cz je možné platit také bezhotovostně platebními kartami.
  4. Součástí každé dodávky zboží je platný daňový doklad.
  5. Pro stálé obchodní partnery zasílá dodavatel objednané zboží na fakturu. Splatnost faktury a další podmínky jsou dohodnuty individuálně.

 

Záruční a reklamační podmínky

 

1. Reklamace:

  1. Kupující, který není spotřebitelem, je povinen okamžitě reklamovat u dopravce neúplnost dodávky (počet balení) a fyzické poškození zásilky. O zjištěných vadách dodávky je povinen s dopravcem sepsat protokol.

  2. V případě vnějšího poškození obalu je povinen společně s dopravcem zásilku rozbalit a ověřit fyzický stav dodaného zboží. O zjištěných vadách dodávky je kupující, který není spotřebitelem, povinen s dopravcem sepsat protokol.

  3. Pokud nebude sepsán protokol dle bodu 1. popř. bodu 2. s dopravcem, nebude dodavatel akceptovat reklamace vad a nedostatků, které na dodaném zboží vznikly v důsledku chyby nebo nedbalosti dopravce. Doporučujeme kupujícím poškozené zásilky nepřevzít a o této skutečnosti neprodleně informovat internetový obchod letona.cz

  4. .

  5. Jakékoliv nedostatky zásilky z hlediska kompletnosti a úplnosti je povinen kupující, který není spotřebitelem, reklamovat bez zbytečné časové prodlevy, nejpozději však následující pracovní den po převzetí zásilky.

  6. Kupujícímu, který je spotřebitelem, je doporučen obdobný postup, předejdete tak sporům o tom, kdy vada na zboží vznikla. Spotřebiteli nemůže nedodržením uvedeného doporučení vzniknout jakákoli újma na jeho právech, zejména práva uplatnit reklamaci.  

 

2. Záruka :

  1. Internetový obchod letona.cz poskytuje na dodané zboží záruku v minimálně zákonné délce 24 měsíců.

  2. Pro spotřební materiál lze uplatnit reklamaci vady nejlépe v případě, že rozsah spotřeby náplně toneru nebo inkoustové náplně nepřevýší 10%. V ostatních případech není samozřejmě reklamace vyloučena, bude se ovšem při ní vycházet z toho (pokud se neprokáže opak), že kupující spotřební materiál používal i přes to, že vykazoval vadu a jako takový jej měl bez zbytečného odkladu reklamovat ihned po tom, kdy se vada projevila. Jiné vady spotřebního materiálu (nemající vliv na kvalitu tisku) lze uplatnit kdykoliv bez ohledu na spotřebovanou náplň. Právo spotřebitele uplatnit reklamaci není nijak dotčeno. 

 

3. Právo odstoupení od smlouvy :

  1. Inkoustové náplně a tonery po otevření originálního balení jsou zbožím podléhajícím rychlé zkáze. Kupující má právo bez udání důvodu vrátit pouze neotevřené inkoustové náplně a tonery, a to až do 1 měsíce od převzetí zásilky. Takto lze vrátit pouze zboží, jehož doba použitelnosti vyznačená výrobce na obalu je minimálně 6 měsíců, a to pouze v nepoškozeném a neotevřeném originálním obalu.

  2. V souladu s § 53, odst. 7 Obč.Z. má kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu a bez jakékoli sankce. Kupující, který není spotřebitelem, nemůže toto právo uplatnit. Toto právo neslouží primárně jako způsob řešení reklamace zboží. Kupující může realizovat toto své právo tím, že projev vůle o odstoupení od smlouvy doručí prodávajícímu nejpozději do 14. dne od převzetí věci. Zboží je možné doručit osobním vrácením nebo doručením zboží na vlastní náklady prostřednictvím některého z přepravců (např. Česká pošta). V případě, že se spotřebitel rozhodne pro odstoupení od smlouvy, doporučujeme splnění následujících podmínek: Zboží je pokud možno v originálním obalu.

  3. Při nesplnění uvedených podmínek nemůže spotřebiteli vzniknout žádná újma na jeho právu odstoupit od smlouvy. Prodávající avšak vůči spotřebiteli může uplatnit kompenzaci za snížení hodnoty vraceného zboží, pokud k takovému snížení hodnoty dojde poškozením dodaného zboží nebo nedodáním zboží v jeho kompletním stavu. Případnou kompenzací není dotčeno právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy bez jakékoli sankce.

  4. Prodávající má právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží, je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.

  5. Spotřebitel nemůže odstoupit od smluv:

    • na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli Prodávajícího,

    • na dodávku zboží upraveného podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,

    • na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li Kupující jejich originální obal,  

  6. Vrácení peněz: peníze jsou vráceny nejpozději do 30 dnů od účinnosti projevu vůle kupujícího. Při učinění projevu vůle k odstoupení od smlouvy nám prosím sdělte způsob, jakým si přejete peníze vrátit. Před vrácením zboží je vhodné informovat dodavatele a tak předejít případnému nedorozumění. V případě, že bude zboží vráceno bez předchozí domluvy, peněžní částka bude zaslána na zpáteční adresu udanou na zásilce.
  7. Dodavatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě zcela zjevné tiskové chyby týkající se ceny nebo popisů výrobku v katalogu zboží.

 

4. Reklamace vady :

  1. Internetový obchod letona.cz, respektive jeho provozovatel firma PRINT Plus, s.r.o., poskytuje záruku na zboží v rozsahu obecně platných předpisů, a to v zákonné délce 24 měsíců u nového spotřebního materiálu.

  2. Pro spotřební materiál lze uplatnit reklamaci vady pouze v případě, že rozsah spotřeby náplně toneru nebo inkoustové náplně nepřevýší 10%. V ostatních případech není samozřejmě reklamace vyloučena, bude se ovšem při ní vycházet z toho (pokud se neprokáže opak), že kupující spotřební materiál používal i přes to, že vykazoval vadu a jako takový jej měl bez zbytečného odkladu reklamovat ihned po tom, kdy se vada projevila. Jiné vady spotřebního materiálu (nemající vliv na kvalitu tisku) lze uplatnit kdykoliv bez ohledu na spotřebovanou náplň. Právo spotřebitele uplatnit reklamaci není nijak dotčeno.

  3. Pro inkoustové náplně nebo pro hlavičky tiskáren nelze uznat záruční závady, pokud pro dané zařízení byly použity náplně či inkousty, které nejsou výrobcem daného zařízení označeny za kompatibilní a zároveň takové vady byly použitím takových náplní či inkoustů způsobeny.

  4. Při uplatnění záruky má kupující, který je spotřebitelem: 

    • jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
    • jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
    • jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
    • jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy. V případě výměny výrobku v záruční době je záruka obnovena v plné výši 

 

5. Rozpor s kupní smlouvou :

  1. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

  2. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.

  3. Prodávající nebo jiný podnikatel určený dle záručního listu k vyřízení reklamace vždy zajistí vyhotovení písemného protokolu o zjištěných závadách a formě jejich odstranění, doporučujeme kupujícímu si tato potvrzení uchovávat po dobu platnosti záruky.

  4. Prodávající nebo jiný podnikatel určený dle záručního listu vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.  

 

6. Reklamace doručení zásilky :

  1. Fyzické poškození zásilky je kupující, který není spotřebitelem povinen reklamovat u dopravce při převzetí zásilky.

  2. Kupující je povinen okamžitě reklamovat u dopravce neúplnost dodávky (počet balení) a poškození balení. O zjištěných vadách dodávky je kupující povinen s dopravcem sepsat protokol. V případě vnějšího poškození obalu je povinen společně s dopravcem zásilku rozbalit a ověřit fyzický stav dodaného zboží. letona.cz nemá možnost později akceptovat reklamace vad a nedostatků, které na dodaném zboží vznikly v důsledku chyby nebo nedbalosti dopravce. Doporučujeme kupujícímu poškozené zásilky nepřevzít a o této skutečnosti neprodleně informovat letona.cz

  3. Jakékoliv nedostatky zásilky z hlediska kompletnosti a úplnosti je povinen kupující reklamovat bez zbytečné časové prodlevy, nejpozději do 24 hodin od převzetí zásilky.

  4. Kupujícímu, který je spotřebitelem, je doporučen obdobný postup, předejdete tak sporům o tom, kdy vada na zboží vznikla. Spotřebiteli nemůže nedodržením uvedeného doporučení vzniknout jakákoli újma na jeho právech, zejména práva uplatnit reklamaci. Prodávající odpovídá spotřebiteli za dodání zboží, které je ve shodě s kupní smlouvou.  

 

7. Způsob uplatnění reklamace :

  1. Reklamované zboží je třeba doručit na adresu provozovatele:
    PRINT Plus, s.r.o., Klatovská třída 755/44, Plzeň 301 00 

  2. Zboží určené na reklamaci musí být zabaleno tak, aby nedošlo k dalšímu poškození přepravou.

  3. V krátkém průvodním dopise je nutné uvést:

    • Stručný popis závady,
    • V případě reklamace vadné kvality tisku ukázkový vzorek,
    • Druh a označení Vaší tiskárny,
    • Požadavek na způsob vyřízení reklamace,
    • vhodné je i telefonní kontakt.
    • Kopie faktury nebo číslo prodejního dokladu nám usnadní vyřízení reklamace. 
  4. V případě nejasností se s Vaším problémem obraťte na naše reklamační oddělení tel. +420 377 224 624.

 

8. Doprava reklamovaného zboží :

  1. Reklamované zboží musí zákazník dopravit osobně nebo zaslat na místo uplatnění reklamace. V případě zaslání postupujte podle instrukcí v bodě "Způsob uplatnění reklamace" reklamačního řádu. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zákazník vyzván k odběru zboží nebo bude zboží zasláno na adresu zákazníka. 

  2. Při uznané reklamaci má dále kupující, který je spotřebitelem, nárok na úhradu všech nutných nákladů k uplatnění reklamace. Pokud jsou dány podmínky pro odstoupení od smlouvy z důvodu na straně prodávajícího, má spotřebitel právo na úhradu veškerého zaplaceného plnění.

Proč nakoupit právě u nás ?

 

 Tisíce spokojených zákazníků - jsme 5 roků na trhu

 Většina náplní do 24 hod. respektive 48 hodin u vás doma

 Kvalitní a levné kompatibilní náplně PRINTPLUS

 Poradíme na telefonu s výběrem správné náplně

INFOLINKA: 377 224 624

Zákon o EET

Vážení zákazníci, podle zákona o EET jsme od 1.3.2017 povinni vystavit kupujícímu účtenku nebo fakturu (daňový doklad). Zároveň máme povinnost zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.